Win some lose some - Reisverslag uit Big Pine, Verenigde Staten van martha - WaarBenJij.nu Win some lose some - Reisverslag uit Big Pine, Verenigde Staten van martha - WaarBenJij.nu

Win some lose some

Door: Martha

Blijf op de hoogte en volg martha

03 April 2014 | Verenigde Staten, Big Pine

Vanuit het rustige en mooie Virgin in Utah de highway 15 richting Vegas.
Camping vlakbij de strip dat is wel heel handig geen bomen of gras gewoon asfalt
prima voor 1 nachtje. In de middag naar de Venetian ongelooflijk hotel/restaurants en
Venetië nagebouwd, compleet met het San Marco plein met de kanalen en gondels voortbewogen door een motortje maar de gondeliers maakten wat schijnbewegingen dus niemand die dit ziet.
Ook even naar de pianobar hier had men een kolossale Elvis zeker 300 kg schoon aan de haak
in een soort troon gehesen en deed een aardige imitatie van de King. Volgens ons zit hij hier nu nog, want zijn buik hing ver tussen zijn bovenbenen en uit eigen beweging zou hij nooit op kunnen staan.
's Avonds uiteraard Caesars palace en het Bellogia hotel we keken onze ogen uit wat een prachtige hotels, casino's, modezaken, hele dorpstaferelen nagebouwd ongelooflijk ! Elton John en Celine Dion traden op maar kaartjes waren niet meer te krijgen. Ook natuurlijk even een gokje gewaagd, Ronald houdt er niet van. Even vragen aan de service medewerker waar ik het beste mee kon beginnen als nieuweling. Antwoord was nowhere honey keep your money in your pocket you are never going to win, wel eerlijk natuurlijk. Zelfs zij zag er geen heil in en het klopte ook want in de slotmachines alles verloren. Toen plaatsgenomen achter de blackjack tafel en zag dat de minimale inleg USD 100 was en smadelijk afgedropen, meewarig bekeken door de croupier en 2 professionele spelers met stapels bankbiljetten voor zich. Zoveel gelopen dat we kapot waren aan het eind van de avond. Op de plattegronden stond alles aangegeven vooral de casino's maar de uitgang nee, je zult binnenblijven en spelen tot je er bij neervalt en je bankrekening uitgeput is. 1 april Death Valley het heetste, droogste en laagste National Park van Noord Amerika, met cactussen en hoge rotsen van een soort zandsteen, heerlijk warm weer. In de zomer kan de temperatuur oplopen tot 56 gr Celsius en mag je er ook met de camper niet doorheen. Een paar mooie hiking trails gedaan en naar de badlands gereden een grote zoutvlakte, tevens het laagste punt van Noord Amerika - 85.5 mtr. Goed uitkijken voor ratelslangen en schorpioenen die komen er veelvuldig voor, dus opletten waar we onze bergschoenen plaatsen, willen ze zeker niet irriteren. Toen we op een parkeerterrein stonden en aan ons kampeertafeltje een broodje aten en een glaasje melk dronken kwamen er 5 Chinezen op ons af met de vraag of ze ons mochten fotograferen. So vely Amelicain giechelden zij een broodje naast de camper eten. Hebben maar niet gezegd dat we een paar kaaskoppen uit Holland waren. Dit had de illusie verstoord. Terwijl wij rustig doorkauwden werd alles in stelling gebracht, mochten ze in de deuropening van de
camper en naast ons staan, whatever makes you happy zeiden wij. Na zeker 10 minuten gingen ze er al buigend en dankzeggend vandoor om even laten terug te komen met een klein Chinees gelukspoppetje voor ons van de Chinese Staatsopera, zij waren hieraan verbonden. Heel leuk
maar eigenlijk had ik dit gisteren moeten hebben aan de blackjack tafel. Nu een rustige en mooie camping het is heerlijk warm dus even genieten met een drankje in de zon. Een leuk restaurant ontdekt op loopafstand wel zaklantaarn mee want het is hier aardedonker.
Vandaag 2 april tussenstop in Bishop, klein wat verlaten dorpje ingeklemd tussen majestueuze
bergen met sneeuw op de toppen. zijn nu in de laatste staat Californië, morgen Yosemite met zijn bruine beren en prachtige watervallen.

Sent from my IPad

• 03 April 2014 - 08:55

Jeanne:

Hoi Ronald en Martha,
    Wat een heerlijke reis maken jullie en wat is het geweldig iedere keer de reisverslagen te lezen. Dat is echt genieten. Het is net of je er een beetje bij bent! Geniet nog lekker en kijk uit voor de bruine beren...
    XxJeanne

• 03 April 2014 - 22:04

Emma:

wat een heerlijke reis en wat schrijf je leuk Martha,
    Als jullie thuis komen zijn wij net 2 dagen op weg naar Indonesie,.Nog even heerlijk genieten.
    Liefs, Emma