Operation dessert storm - Reisverslag uit Page, Verenigde Staten van martha - WaarBenJij.nu Operation dessert storm - Reisverslag uit Page, Verenigde Staten van martha - WaarBenJij.nu

Operation dessert storm

Door: Martha

Blijf op de hoogte en volg martha

27 Maart 2014 | Verenigde Staten, Page

Maandag 24 maart aangekomen bij de camping van de Grand Canyon.
Natuurcamping dus geen aansluitingen maar dit is voor ons geen probleem.
Wij zijn uitgerust met enorme watertanks, propaan en zelfs een generator.
Ook barbecue waar na afloop een kampvuurtje in gemaakt kan worden.
Ronald heeft direct bij de kampwinkel een flinke bos hout gekocht en we
zaten heerlijk met een bourbon de dag door te nemen. Het kon weer we hadden
Navajo territorium verlaten. Overdag genieten van het zonnetje maar 's nachts
vroor het 10 graden. Een jong stel bij ons in de buurt kwam hun kleine tentje niet
meer uit natuurlijk heel romantisch maar de volgende dag vreesden we toch echt dat ze
bevroren waren. Dit viel gelukkig alles mee. De volgende dag Grand Canyon het 7e wereldwonder ! We waren diep onder de indruk van de diepe canyons, de rotspartijen in de
meest schitterende kleuren en daar tussendoor de groene Colorado river. Vandaag 26 maart vroeg wakker en toen we buiten kwamen stonden er een paar elanden vlak voor de camper.
Ook prachtige vogels, grondeekhoorns en zelfs leeuwen maar die hielden zich gelukkig
afzijdig. Richting Page in Arizona en helaas sloeg het weer behoorlijk om. Enorm veel wind, zandstormen, Ronald moest alle zeilen bijzetten om het gevaarte op de weg te houden. Opeens een enorm geraas op het dak, we schrokken ons gek. Bleek dat het doek van het zonnescherm
los geraakt en dit doek beukte met grote kracht op het dak van de camper. Daar stonden we dus en wisten even niet wat te doen. Naar beneden uitrollen was onmogelijk door de storm, dan zouden de geleiders afbreken. Camper naar de andere kant van de weg gedraaid en iets meer
in de luwte met zijn tweeën het doek terug gerold en weer vastgemaakt pfff... Dit was niet
echt leuk, maar je bent testdriver of niet. Aangekomen bij Antelope Canyon ook weer indianengebied.
Met een jeep door een zandstorm, iedereen bewapend met petten. zonnebrillen en sjaals voor de mond en neus. Antelope Canyon is heel bijzonder het licht van boven tovert waanzinnige kleuren in de Canyon het zijn kunstwerken waar je langs loopt, je komt echt ogen te kort. De gids gebruikte mijn fototoestel om de groep te laten zien hoe ze de foto's het beste konden maken en heeft voor mij foto's gemaakt, die ik zelfs na 10 foto cursussen niet zou kunnen maken. Nu een emmer zand uit de kleren geschut en een duik genomen in het zwembad van de camping en daarna een praatje met een paar Duitse vakantiegangers in het bubbelbad. Internet verbindingen zijn echt een drama hier en in alle staten waar we doorheen gereden zijn. Mensen geven dit ook grif toe ! Dus even een mailtje of op internet een camping opzoeken voor de volgende dag no way !
Gewoon computer aanzetten, website opstarten dan naar de laundry en een gezellig praatje met een aardige Amerikaanse maken en bij terugkomst heb je kans dat het daadwerkelijk gaat lukken

• 27 Maart 2014 - 08:38

Helma De Gier:

Hallo testdrivers, wat een reis maken jullie zeg. Er gebeurd van alles bij jullie. Het is niet saai. Zon, vrieskou, zandstormen je krijgt het allemaal. Maar dat is wel leuk om mee te maken. ( behalve dan dat het doek op dak los zit). Prachtige foto's zitten erbij.
    Nou luidjes geniet maar lekker.
    Lieve groetjes van ons Herman en Helma

• 27 Maart 2014 - 09:35

Michel & Anneke :

Geweldig jongens , wat een avontuur , indrukwekkende foto's ook , mis alleen de foto's met Ronald op de antilope...........wat een gedoe met dat scherm , nog geluk gehad dat ie heel bleef zeg , voortaan wat beter vastmaken

• 27 Maart 2014 - 21:43

Atie Strikwerda:

Hoi Ronald en Martha.
    Bedankt voor de leuke reisverslagen. Spannend en interessant.
    Kennismaken met verschillende mensen is lijkt mij ook erg leuk.
    Bevalt het leven in de camper? Wakker worden met een eland voor de deur en
    bovendien nog ander wild en mooie vogels dat hebben wij niet in de Kuifeend.
    Ik ben al euforisch als ik de bonte specht zie. Alleen leeuwen Martha.... ben je niet
    in de war met een ander beest. Of is Ronald verdwaald en zitten jullie in Afrika.
    Ik wens jullie een voorspoedige en fijne voortzetting van de vakantie.
    Heel veel groetjes ook van Peter.
    Atie.

P.s elke foto van Ronald bij het campvuur. Daar doe je het voor!